torsdag 22. oktober 2015

SMOOTHIE BOWL




ååh smoothiebowls. 
det er den ultimate frokosten. eller bare når du har lyst på noe godt. 
jeg har en grunnoppskrift jeg pleier å bruke, men det kan selvfølgelig varieres i det uendelige.
banan har jeg alltid oppi, og jeg synes det er best når bananen er frossen. 


grunnoppskrift:


1 dl frosne blåbær 
1 frossen banan 
1 avocado
1 cm ingefær
saften av 1/2 sitron eller lime
evt litt plantebasert melk 

kjør alt sammen i en blender eller med stavmikser. bør være over 1000 watt.

hvis du vil lage acai bowl, tilsetter du 1 ss acai pulver. 







hvis du vil ha den litt mer mettende er det fint å tilsette forskjellige kjerner og frø. 
jeg pleier å ha i en neve med havregryn, litt linfrø og solsikkekjerner. 
en klatt med peanøttsmør gjør også susen. 



tips til topping:


blåbær
granola
jordbær
mandler
chiafrø
kokosflak 
kiwi 

for et par helger siden var jeg i Berlin. da besøkte jeg er supertrendu kafe som heter Daluma. det var utrolig mye bra der. jeg spiste acaibowl som var helt fortreffelig. bildet under. 






2 kommentarer:

  1. Hei Ina Cornelia! Så fine oppskrifter du har! Og innmari koselig å bli nevnt som inspo!! Stas! Jeg var også på DAMUMA i sommer - NAM! God mandag!

    SvarSlett
  2. Hei Hanna :) tusen hjertelig takk. det var veldig hyggelig å høre. jeg liker bloggen din skikkelig godt. har prøvd mange av oppskriftene. god mandag til deg også!

    SvarSlett