søndag 6. mars 2016

GROV HAVREGRØT MED KANEL, NØTTESMØR OG BANAN



forutenom smoothie, er dette min frokost favoritt. spesielt om jeg har en lang dag foran meg. når man bruker store havregryn i stedet for lettkokte, må magen bruke mer energi for å hente ut næring fra kornene. det gjør at man holder seg mett lengre. om du har glutenallergi kan du bruke glutenfrie havregryn. 

dette er ikke akkurat en avansert oppskrift, men jeg håper det kan være en fin inspirasjon hvis du vil ha tips til hva du kan lage til frokost!




til en porsjon


du trenger:

1,5 dl store havregryn  

3 dl rismelk
2 ts kanel
1 klype salt
1 ss nøttesmør
1/2 banan 











slik gjør du:



kok opp 3 dl rismelk. når det koker har du oppi 1.5 dl havregryn. kokes i omtrent 10 min. mens det putrer har du oppi 2 ts kanel og en klype salt. 


når grøten er klar har du oppi 1 ss nøttesmør. her kan du bruke f eks peanøttsmør eller mandelsmør. ha på litt banan i skiver, og ha en nydelig dag!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar